Regulamin

Działy regulaminu:

Postanowienia ogólne
Koszt dostawy
Czas realizacji zamówienia
Operowanie koszykiem sklepowym
Finalizowanie zamówienia
Faktury VAT
Płatność przy odbiorze
Płatność kartą
Płatność przelewem
Reklamacje i gwarancja


Postanowienia ogólne

  1. Internetowy sklep zielarsko-medyczny Zielarka.com.pl ,należący do firmy PPHU „Pro Deo et Arte" – Edmund Ilnicki mieszczącej się w Łodzi przy ul. Limanowskiego 28 działa w oparciu o wpis do ewidencji działalności gospodarczej wydany przez Prezydenta miasta Łodzi opatrzony nr ewid. 41198 .Status Sklepu Zielarsko -Medycznego posiada na podstawie zezwolenia wydanego przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Farmaceutycznego w Łodzi.
  2. Zamówienia w naszym sklepie można składać wypełniając formularz zamówień, wysyłając e-mail: Kasia@zielarka.com.pl lub telefonicznie pod nr 42 654 24 96 lub dzwoniąc pod nr komórkowy 507 17 66 02
  3. Oferta Sklepu przeznaczona jest dla osób pełnoletnich, posiadających zdolność do czynności prawnych.
  4. Składając zamówienie Klient zawiera z naszym sklepem umowę na odległość oraz wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez PPHU „Pro Deo et Arte"
  5. Dane osobowe Klientów wpisane są do bazy danych PPHU „Pro Deo et Arte" .Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie na potrzeby Firmy i nie będą udostępniane innym podmiotom.
  6. PPHU „Pro Deo et Arte" zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Zgodnie z tą ustawą Klienci internetowego sklepu zielarsko-medycznego Zielarka.com.pl mają prawo do wglądu w swoje dane, do ich poprawiania oraz wniesienia żądania o zaprzestaniu ich wykorzystywania do celów związanych z realizacją zamówienia.
  7. Klient składający zamówienie zobowiązany jest do podania kontaktu telefonicznego lub adresu e-mail, w celu umożliwienia kontaktu w sprawach zamówienia.
  8. Złożenie zamówienia równoznaczne jest z wyrażeniem zgody na zawarcie umowy sprzedaży.
  9. Formularz zamówienia powinien być wypełniony prawidłowo, w innym przypadku nie zostanie zrealizowany.
  10. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez cały rok.
  11. W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających całkowicie lub czasowo realizację złożonego zamówienia, internetowy sklep zielarsko - medyczny Zielarka.com.pl zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia - o zaistniałej sytuacji zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić Zamawiającego.
  12. Internetowy sklep zielarsko-medyczny Zielarka.com.pl zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia bez podania przyczyny oraz zastrzega sobie prawo do wycofania ze sprzedaży niektórych produktów, znajdujących się na stronach sklepu.
  13. Ceny towarów znajdujących się na stronie Sklepu Internetowego są wyrażone w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
  14. Do dostarczonego zamówienia zawsze dołączany jest dokument sprzedaży, którym jest paragon fiskalny, a na żądanie wystawiona zostanie faktura VAT
  15. Zamówione towary są dostarczane do klienta za pośrednictwem Poczty Polskiej lub przesyłką kurierską.
  16. W przypadku nieodebrania zamówionego towaru internetowy sklep zielarsko - medyczny Zielarka.com.pl zastrzega sobie prawo do obciążenia kosztami przesyłki oraz jej zwrotu zamawiającego.
  17. W ciągu kilku godzin od złożenia zamówienia nasz pracownik zadzwoni pod podany numer telefonu lub wyśle list mailowy w celu potwierdzenia prawdziwości i poprawności zamówienia. W przypadku kiedy w przeciągu 48 godzin próba potwierdzenia nie powiedzie się, zamówienie zostanie anulowane.
  18. Telefoniczne potwierdzenie zamówienia oraz sprawdzenie poprawności danych adresowych wykonywane jest przez sklep tylko podczas złożenia przez Klienta pierwszego zamówienia.
  19. Zamówienia złożone do godziny 12.00 będą realizowane w dniu złożenia zamówienia, natomiast po godz.12.00 realizowane będą w następnym dniu roboczym. Czas dostawy trwa maksymalnie 7 dni od daty złożenia zamówienia i zaksięgowania wpłaty na koncie i jest uwarunkowany dostępnością produktu w magazynie co można ustalić wysyłając maila z zapytaniem.
  20. Zakupione towary dostarczane są pod adres wskazany w formularzu zamówień.
  21. Płatność za zamówiony towar uiszczana jest w następujących formach:
    • w postaci przelewu elektronicznego na podane konto, które będzie widoczne przy składaniu zamówienia
    • gotówką przy odbiorze w siedzibie firmy PPHU „Pro Deo et Arte” Łodzi przy ul. Limanowskiego 28
  22. Koszty przesyłki są pokrywane przez nabywcę. W określonych przypadkach, o ile dopuszcza je internetowy sklep zielarsko - medyczny Zielarka.com.pl opłata za dostawę zamówionych towarów może być przerzucona na Sklep Zielarsko - Medyczny Zielarka.com.pl
  23. Wszystkie produkty Sklepu Internetowego są nowe i oryginalne, szczelnie zapakowane i posiadają aktualną datę przydatności do spożycia.

Koszt dostawy

Wysokość opłaty za przesyłkę wynosi:
  • Pocztą polską: 15zł - wszystkie przesyłki wysyłane są priorytetem
  • Firmą kurierską K-EX: 24zł
  • Firmą kurierską UPS: 28zł
  • Istnieje możliwość odbioru osobistego w sklepie stacjonarnym w Łodzi, ul. Limanowskiego 28.
  • Przy zakupie powyżej 500zł wysyłka jest gratisowa.
Przy większych zamówieniach koszty dostawy są negocjowane. W razie niejasności prosimy dzwonić pod nr tel .42 654 24 96 lub 507 17 66 02.Odpowiemy na wszystkie Państwa pytania.

Czas realizacji zamówienia

Czas dostawy trwa maksymalnie 7 dni od daty złożenia zamówienia i zaksięgowania wpłaty na koncie i jest uwarunkowany dostępnością produktu w magazynie . W razie chwilowego braku towaru klient zostanie powiadomiony tuż po przyjęciu zmówienia przez sklep.

Operowanie koszykiem sklepowym

Aby zamówić dany towar należy go uprzednio umieścić w wirtualnym koszyku sklepowym. Służy do tego przycisk DODAJ DO KOSZYKA wyświetlany przy każdym produkcie. Dodanie do koszyka nie oznacza jeszcze zamówienia produktu - można się z tego wycofać. Podczas dodawania produktu do koszyka można także podać zamawianą liczbę produktów. W każdej chwili można wyświetlić aktualną zawartość koszyka. W tym celu należy kliknąć przycisk KOSZYK znajdujący się w menu. Gdy wyświetlana jest zawartość koszyka można dokonać zmiany zamawianej liczby produktów, albo całkowicie usunąć dany produkt z koszyka. Należy w tym celu, albo wpisać właściwą liczbę produktu i kliknąć przycisk PRZELICZ WARTOŚĆ, albo kliknąć przycisk USUŃ.

Finalizowanie zamówienia

Gdy w koszyku znajdują się już te produkty, które chcesz zamówić możesz przystąpić do złożenia zamówienia. W tym celu należy, albo w dowolnym momencie kliknąć przycisk ZAMÓW znajdujący się w menu, albo podczas, kiedy wyświetlana jest zawartość koszyka należy kliknąć ROZPOCZNIJ SKŁADANIE ZAMÓWIENIA. Złożenie zamówienia nie wymaga zalogowania się w sklepie

  1. W pierwszym kroku finalizowania zamówienia (tylko niezalogowani użytkownicy) zostaniesz poproszony o podanie adresu e-mail w celu weryfikacji. Będziesz miał również możliwość podania nazwy użytkownika oraz wybranego przez siebie hasła, jeżeli tego nie zrobisz dane te zostaną wygenerowane automatycznie. W obu przypadkach po złożeniu zamówienia otrzymasz potwierdzenie z nazwą użytkownika oraz hasło, umożliwiające zalogowanie się do sklepu, pod wskazany przez Ciebie adres e-mail.
  2. Jeżeli posiadasz już konto, możesz przed wypełnieniem formularza zalogować się. Dzięki temu, jeżeli posiadasz wprowadzone wcześniej dane adresowe w swoim panelu klienta, pola z danymi w formularzu zamówienia zostaną wypełnione automatycznie.
  3. Następnie w rubryce „Dane odbiorcy" należy wskazać adres dostawy, czyli adres, pod który zostanie wysłany zamówiony towar (może on być inny niż adres firmy lub adres zamieszkania). Jeśli wysyłka ma nastąpić na adres, którego nie ma na liście (nie został wcześniej podany) to należy ręcznie wprowadzić dane lub dodać nowe dane w profilu klienta w celu wyboru podczas obecnego oraz ewentualnego kolejnego zamówienia.
  4. Jeżeli chcesz otrzymać fakturę VAT uzupełnij rubrykę „Dane do faktury" oraz zaznacz opcję „Chcę otrzymać fakturę VAT" w rubryce „Dodatkowe informacje o zamówieniu". Jeżeli nie potrzebujesz faktury VAT zaznacz tylko opcję „Moje dane do faktury są takie same jak te do wysyłki".
  5. Następnie należy nacisnąć przycisk „Kliknij w celu wyliczenia opłat" oraz wybierz firmę kurierską, która ma dostarczyć towar (domyślnie jest to Poczta Polska). Jeżeli kwota zamówienia zawiera się w promocyjnej ofercie umożliwiającej darmową wysyłkę tylko ta opcja będzie dostępna.
  6. Należy wybrać sposób zapłaty, zaznaczyć, czy Zielarka.com.pl ma wystawić fakturę VAT. Możesz jeszcze wpisać różne swoje uwagi dotyczące składanego zamówienia oraz zatwierdzić zapoznanie się z regulaminem sklepu.
  7. Na koniec kliknij „Przejrzyj zamówienie". Jeśli sprawdziłeś, że wszystkie dane są poprawne oraz akceptujesz łączną kwotę brutto jaką będziesz musiał zapłacić za wybrane produkty to kliknij przycisk „Złóż zamówienie". Możesz zawsze poprawić dane klikając na przycisk „Wróć". Po złożeniu zamówienia powinieneś otrzymać maila z danymi złożonego właśnie zamówienia.

Faktury VAT

Wystawiamy faktury VAT do każdego złożonego zamówienia. Aby otrzymać fakturę VAT należy zaznaczyć odpowiednią opcję w formularzu danych osobowych i podać dane firmy.

Płatność przy odbiorze

Istnieje możliwość płatności przy odbiorze tylko w przypadku odbioru osobistego w naszym sklepie w Łodzi przy ul. Limanowskiego 28.

Płatność kartą

Płatność kartą odbywa się za pośrednictwem serwisu PayU. Do obsługi transakcji zastosowano nowoczesne systemy zabezpieczeń, m.in. szyfrowanie SSL. Po wybraniu płatności kartą i potwierdzeniu jej tej formy płatności kliknięciem w przycisk, zostaniesz przekierowany na zabezpieczoną certyfikatem SSL stronę autoryzacyjną PayU, gdzie zostaniesz poproszony o podanie danych Twojej karty płatniczej. W ten sposób transakcja odbywa się bezpośrednio między Tobą a PayU, poza sklepem Zielarka.com.pl W czasie autoryzacji będziesz poproszony o podanie kodu CVV2. Kod CVV to ostatni trzycyfrowy numer wydrukowany na pasku podpisu znajdującym się na odwrocie karty. Po podaniu danych powrócisz po kilku sekundach na naszą stronę i będziesz mógł zapoznać się z wynikiem autoryzacji. Jeżeli autoryzacja się powiodła, zamówienie zostanie dokończone. W razie niepowodzenia autoryzacji, zamówienie zostanie anulowane. W takiej sytuacji prosimy o wyjaśnienie sprawy z instytucją odpowiedzialną za wydanie Twojej karty.

Płatność przelewem

Jeśli wybierzesz ten rodzaj płatności, powinieneś wpłacić na nasze konto sumę wyszczególnioną w mailu potwierdzającym zamówienie w części "Razem do zapłaty".

Dane do przelewu:

PPHU Pro Deo et Arte
ul.Limanowskiego 28
91-056 Łódź


Bank PKO BP: 50 1440 1387 0000 0000 1383 1057

Przelewy z zagranicy:
Bank PKO BP
IBAN: PL 50 1440 1387 0000 0000 1383 1057
SWIFT: BPKOPLPW

W tytule przelewu wpisz koniecznie numer zamówienia. Ułatwi nam to identyfikację Twojego przelewu. W przypadku przelewu na poczcie, czas realizacji zamówienia może się wydłużyć. Wynika to z czasu, który upływa pomiędzy wykonaniem przelewu, a jego zaksięgowaniem na naszym koncie.

Dzięki współpracy z PayU udostępniamy również płatność przelewem zautomatyzowanym, przy którym nie ma konieczności wpisywania danych do przelewu oraz danych osobowych. Takie przelewy oferowane są dla następujących przelewów i banków: mBank, Multibank, Inteligo, BZ WBK, Nordea, PKO BP, BPH, Bank ING, Pekao SA, Lukas Bank, Polbank, Bank Millenium, Kredyt Bank, BGŻ, Deutsche Bank, Raifeissen, Citibank.

Reklamacje i gwarancja

  1. Zaleca się sprawdzenie zawartości przesyłki w obecności pracownika firmy kurierskiej w chwili dostarczenia paczki oraz sporządzenie protokołu reklamacyjnego. Sprawdzenie zawartości paczki w obecności pracownika firmy kurierskiej jest bezpłatne i należy do jego obowiązków.
  2. Jeżeli doręczana Państwu przesyłka jest wyraźnie uszkodzona (widać ślady zalania, paczka jest mocno pognieciona itp.) prosimy jej nie przyjmować! W takim przypadku zostanie ona natychmiast zwrócona do apteki w celu wyjaśnienia sprawy oraz ponownego przekazania Państwu zamówionych produktów
  3. Zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000 o ochronie praw konsumentów (Dz.U.z 2000 r Nr 22 poz.271 z późniejszymi zmianami) Klientowi przysługuje prawo zwrotu zakupionego towaru w terminie 10 dni od daty otrzymania przesyłki, z zachowaniem restrykcji dotyczących produktów leczniczych i wyrobów medycznych.
  4. Jednocześnie zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 14 marca 2008 r. w sprawie warunków wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza (Dz.U. z 2008r. Nr 60, poz. 374) istnieje możliwość zwrotu produktu leczniczego w ciągu 10 dni.
  5. Produkty lecznicze i wyroby medyczne mogą być zwracane do sklepu zielarsko-medycznego wyłącznie z powodu wady jakościowej lub niewłaściwego ich wydania zgodnie z art. 96 ust.6 ustawy z dnia 6.09.2011r. Prawo Farmaceutyczne(t.j. Dz.U. z 2008 r Nr 45 poz.271 z późniejszymi zmianami).
  6. Zwracany w trybie określonym w pkt. 5 towar powinien być dostarczony (odesłany) do sklepu zielarsko-medycznego Zielarka.com.pl. w stanie niezmienionym (bez śladów użytkowania) wraz z dowodem zakupu oraz kartą gwarancyjną (dla produktów posiadających karty gwarancyjne). Zwrot należności za zwrócone towary, nastąpi w terminie 7 dni od daty otrzymania zwrotu na wskazane przez Państwa konto bankowe.

    Wszystkie zwroty należy wysyłać na adres:

    PPHU „Pro Deo et Arte”- Edmund Ilnicki
    91-056 Łódź, ul. Limanowskiego 28


  7. Sklep zielarsko-medyczny Zielarka.com.pl ponosi odpowiedzialność przez 2 lata od daty zakupu w przypadku niezgodności towaru z umową zgodnie z Art. 10 ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Klient traci uprawnienia określone w wyżej wymienionej ustawie, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową nie zawiadomi sklepu zielarsko-medycznego Zielarka.com.pl o tym fakcie. W przypadku sprzedaży niestanowiącej sprzedaży konsumenckiej, wyłącza się przepisy zawarte w artykułach 556-576 Kodeksu Cywilnego.
  8. W przypadku niezgodności towaru z umową reklamowany towar wraz z pismem określającym rodzaj niezgodności oraz oczekiwania dotyczące sposobu realizacji naszych zobowiązań, należy odesłać na adres:

    PPHU „Pro Deo et Arte” – Edmund Ilnicki
    91-056 Łódź, ul. Limanowskiego 28


  9. Określając sposób realizacji zobowiązań sklepu zielarsko-medycznego, Klient ma prawo żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę albo wymianę, chyba, że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Jeżeli sklep zielarsko- medyczny Zielarka.com.pl nie będzie w stanie wywiązać się z określonych żądań, Klient ma prawo domagać się stosowanego obniżenia ceny albo może odstąpić od umowy.
  10. Sklep zielarsko-medyczny Zielarka.com.pl ustosunkuje się do żądań Klienta w terminie 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia niezgodności towaru z umową. Za dzień zgłoszenia reklamacji uznaje się dzień dostarczenia reklamowanego produktu do sklepu zielarsko- medycznego Zielarka.com.pl Jeżeli będą wymagane dodatkowe ekspertyzy techniczne wykonywane przez zewnętrzne firmy, termin ten może zostać wydłużony do 14 dni. Jeżeli w ciągu 14 dni sklep zielarsko-medyczny Zielarka.com.pl nie ustosunkuje się do żądań Klienta, oznacza to, iż uznała żądania za uzasadnione.
  11. W każdym z powyższych przypadków, gdy realizacja żądań Klienta wiąże się z dostawą nowego lub naprawionego towaru, wszystkie koszty dostawy ponosi sklep.
  12. Zwracany w tym trybie produkt oraz akcesoria muszą być nieuszkodzone. W przypadku chęci skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, zwracany towar należy odesłać na własny koszt. Do przesyłki zwrotnej należy dołączyć pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz numer konta, na jaki sklep ma zwrócić opłaconą cenę. W ciągu dwóch dni roboczych sklep dokona sprawdzenia produktu. Jeżeli towar spełnia wymienione w tym punkcie wymagania, zostanie wystawiona faktura korygująca. Oryginał i kopia faktury zostaną wysłane do Klienta listem priorytetowym. Klient powinien odesłać podpisaną kopię faktury korygującej. Po jej otrzymaniu, w ciągu 7 dni roboczych, Sklep dokona zwrotu zapłaty na wskazane konto Klienta.
  13. Gwarancja oraz prawo odstąpienia od umowy nie obowiązują, gdy produkt dotknięty jest uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego. Dlatego zawsze przed odebraniem przesyłki od kuriera należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm lub plomb naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub gdy plomby (taśmy) są zerwane należy nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera sporządzić protokół szkody oraz skontaktować się jak najszybciej ze sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy.
  14. Personel sklepu zielarsko-medycznego Zielarka.com.pl dokłada wszelkich starań, aby opisy i skład umieszczonych w sklepie produktów były zgodne z rzeczywistością. W każdym przypadku, gdy dane (w tym opisy i skład produktów) prezentowane na witrynie internetowej sklepu w dniu złożenia przez konsumenta zamówienia nie pokrywałyby się z rzeczywistością, w ciągu 10 dni od daty zakupu ma on prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyn, zgodnie z przepisami o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość.
  15. Regulamin określa zasady zakupów w internetowym sklepie zielarsko-medycznym Zielarka.com.pl. Złożenie i potwierdzenie zamówienia jest równoznaczne ze zgodą na wszystkie postanowienia i informacje zawarte w regulaminie.
  16. Wszelkie spory nie rozwiązane za porozumieniem stron podlegają rozstrzygnięciu przez właściwe sądy powszechne.
  17. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy kodeksu cywilnego oraz inne bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.